Een van de belangrijkste factoren waarop uw website wordt beoordeeld door uw doelgroep is de gebruiksvriendelijkheid. Als dit niet orde is, zal de bezoeker uw website snel verlaten zonder de handeling te hebben uitgevoerd, die u voor ogen had. Dit heeft betrekking op uw korte termijn resultaat (het conversiepercentage van uw website) maar ook op langere termijn met betrekking tot uw bedrijfsimago. Neem contact op met Telekeuze als u op zoek bent naar een gebruiksvriendelijke website op maat. Wij hebben de geschikte oplossing hiervoor.
Er zijn diverse factoren die voor een bezoeker erg belangrijk zijn als ze een website bezoeken. De belangrijkste hiervan zijn de gebruiksvriendelijkheid en een invulling van een verwachtingspatroon. Deze aspecten zijn zeer essentieel in de waarde van uw website voor uw bezoeker, en dus ook voor uzelf.
De invulling van het verwachtingspatroon
Een bezoeker heeft een bepaald verwachtingspatroon als deze een website bezoekt. Een website die een heel andere belofte uitstraalt dan de boodschap die op een zoekmachine pagina wordt aangegeven, zal dan ook snel worden verlaten. Hiervoor is de strategische inzet van de juiste zoekwoorden van groot belang. Hiermee kunt u uw potentiële doelgroep benaderen op het moment dat deze naar uw diensten op zoek is.
U kunt zowel in de organische zoekresultaten, door middel van SEO, als in het betaalde gedeelte op de zoekresultatenpagina, door middel van SEA, aan uw doelgroep laten zien dat u de juiste invulling van een behoefte bent. Hiermee kweekt u een verwachtingspatroon dat u dan wél moet waarmaken. Dit doet u niet alleen door de juiste content op de website, maar het is ook van groot belang om dit van de juiste vormgeving te voorzien.
Een gebruiksvriendelijke website
Een juiste vormgeving is nauw verbonden met de gebruiksvriendelijkheid van een website. Ook alle werkzaamheden die hieraan verbonden zijn, vallen onder SEO. Google hecht immers veel waarde aan een overzichtelijke- en gebruiksvriendelijke website, een bezoeker doet dat immers ook. Als dit goed in orde is, zal Google uw website belonen door een hogere positie in de zoekmachine.
Een gebruiksvriendelijke website zal snel laden en ook tot in de perfectie functioneren. Daarnaast is het overzicht op een website een enorm belangrijke factor. Een bezoeker houdt er niet van om in een doolhof terecht te komen en uit te moeten vinden waar hij of zij moet zijn voor de gewenste informatie. In de meeste gevallen zal de bezoeker dan snel afhaken en de website lang niet meer bezoeken. De website moet dus voorzien zijn van een duidelijke structuur waarbij een goede interne link verhouding enorm zal helpen.
Mobile responsive website
Daarnaast is het van zeer groot belang om de website aan te passen aan het apparaat waarmee deze bezocht wordt. Het percentage mobiele gebruikers stijgt enorm snel, waardoor het absoluut van groot belang is om de website op deze devices ook goed zichtbaar te krijgen. Dit is niet alleen gebruiksvriendelijk, maar ook van groot belang voor de vindbaarheid van de website. Google plaatst immers alleen websites die volledig mobiel geoptimaliseerd (mobile responsive) zijn op de zichtbare plaatsen in de zoekresultaten.
Website verticaal inrichten
De toename van het mobiele gebruik heeft ook effect hoe we een website tegenwoordig bekijken. In het verleden lazen we voornamelijk van links naar rechts, maar doordat we dit "mobiel gewend zijn" zijn we steeds meer geneigd om te scrollen. In dat kader heeft het veel meer zin om de website verticaal in te richten en hebben de keuze balken aan de zijkant van een website steeds minder effect. Als u de website hierop aanpast zal de bezoeker uw website als gebruiksvriendelijker ervaren.
Conversion centered design levert veel meer op dan user centered design
Heeft u wel eens beseft dat uw website meer kan opleveren als u minder op uw website plaatst? Ook het overzicht van een pagina heeft veel effect op de gebruiksvriendelijkheid van uw website. Op een website die een zeer veelvuldige keuze mogelijkheid heeft, zal de bezoeker dit overzicht verliezen en uw belangrijkste aanbod snel over het hoofd zien.
Een aanbod dat is toegespitst op de kern van uw activiteiten, zal veel meer opbrengen. Conversion centered design is in dit geval veel effectiever dan een website met user centered design. Het geeft een rustige uitstraling waarop de focus ligt op hetgeen waar de bezoeker naar zoekt. De gebruiksvriendelijkheid en het eerder genoemde verwachtingspatroon zijn dan ook nauw verbonden met elkaar.
Klantvriendelijkheid in combinatie met online identiteit
Zoals u kunt lezen zijn er een grote hoeveelheid veelzijdige SEO-werkzaamheden die de klantvriendelijkheid van uw website ten goede komen. Aan deze werkzaamheden moet uw eigen online identiteit toegevoegd worden, zodat u zich met behulp van uw unique selling points kunt profileren om uw website rendabel te maken.
U zult begrijpen dat een ervaren bedrijf in online marketing u uitstekend kan helpen. Het samenvoegen van deze factoren is immers specialistisch werk, waar zeer veel vakkennis bij komt kijken. Veel bedrijven die dit zelf proberen op te pakken merken dat er veel geld wordt geïnvesteerd maar hier te weinig opbrengst uit voor komt. Met behulp van kundige vakprofessionals zal deze investering dan ook aanzienlijk rendabeler zijn.
Gebruiksvriendelijke website op maat
Wilt u in contact komen met een gespecialiseerd online marketing bedrijf dat u kan helpen met maatwerk advies en ondersteuning? Neem dan zeker vrijblijvend contact op met Telekeuze.
Wij helpen u graag verder voor een nóg beter bedrijfsresultaat door u te koppelen aan een geschikt bedrijf met de juiste vakkennis en een prima prijs/ kwaliteitsverhouding. Hierdoor kunt u de beschikking hebben over een zeer gebruiksvriendelijke website die volledig op maat voor u wordt opgebouwd en bijgehouden.
Uw website zal een uitstekende vertaling geven van uw bedrijfsidentiteit in combinatie met uw sterke punten. Uw bezoeker zal uw website graag bezoeken hetgeen zal blijken uit uw resultaten.